Συνάντηση με αντιδημάρχους του Δήμου Λαρισαίων πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Π.ΟΜ.Α.μεΑ. Θεσσαλίας
Ύστερα από πρόσκληση της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Θεσσαλίας, πραγματοποιήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2020 στα γραφεία της Ομοσπονδίας, συνάντηση εργασίας με τους παρακάτω αντιδημάρχους του Δήμου Λαρισαίων: κ. Γεώργιο Σούλτη αντιδήμαρχο Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Τεχνικών Έργων, κ. Σωτήριο Βούλγαρη αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής και Εκπαιδευτικών Δράσεων, και κ. Κωνσταντίνο Διαμάντο αντιδήμαρχο Πολεοδομίας και Ψηφιακών Πολιτικών-Έξυπνης Πόλης.
Από πλευράς της Ομοσπονδίας, παρέστησαν ο πρόεδρός της, κ. Στέφανος Πάικος και ο α΄ αντιπρόεδρος αυτής και πρόεδρος του Πανθεσσαλικού Συλλόγου Αναπήρων Πολιτών κ. Αθανάσιος Πατσιούρας.
Αρχικά αναφέρθηκαν τα όσα θετικά έγιναν από πλευράς Δήμου Λαρισαίων την προηγούμενη πενταετία και αφορούν στα άτομα με αναπηρία όπως, η μείωση των τελών καθαριότητας και δημοτικών τελών, η μείωση των τελών ύδρευσης, η υπογραφή Ιδιωτικού Συμφωνητικού για την κυκλοφορία του Λευκού Ταξί, η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας της Ομοσπονδίας με το Δήμο Λαρισαίων και την Περιφέρεια Θεσσαλίας, η δημιουργία studio ηχογράφησης ηχητικών βιβλίων για τα άτομα με αναπηρία όρασης και η δημιουργία δύο ΚΔΑΠμεΑ.
Στη συνέχεια και στα πλαίσια της εφαρμογής του Μνημονίου Συνεργασίας που υπογράφτηκε μεταξύ της Π.ΟΜ.Α.μεΑ. Θεσσαλίας και του Δήμου Λαρισαίων, παρουσιάστηκε στους κ. αντιδημάρχους σειρά προτάσεων που στοχεύουν στη βελτίωση της διαβίωσης των Α.μεΑ., των οικογενειών τους και των χρονίως πασχόντων στην πόλη της Λάρισας.
Συγκεκριμένα, έγινε μνεία στα έργα που πρέπει να γίνουν για την βελτίωση της προσβασιμότητας του δήμου, προκειμένου τα άτομα με αναπηρία να μπορούν να κινούνται αυτόνομα και απρόσκοπτα, όπως όλοι οι πολίτες, καθώς και ο σωστός τρόπος κατασκευής αυτών (σωστές ράμπες στα πεζοδρόμια, οδεύσεις τυφλών χωρίς ζικ ζακ, τοποθέτηση ηχητικών φαναριών). Επισημάνθηκε η αναγκαιότητα βελτίωσης της προσβασιμότητας διαφόρων κτιρίων της πόλης όπως, το Κηποθέατρο Αλκαζάρ, το Θεσσαλικό Θέατρο, το Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο (να γίνει προέκταση της υπάρχουσας μεταλλικής ράμπας αν είναι εφικτό ή να τοποθετηθεί αναβατόριο) και η βελτίωση της προσβασιμότητας των εξωτερικών χώρων της Πινακοθήκης Λάρισας και της ΔΕΥΑΛ.
Ζητήθηκε επίσης η ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δήμου με τη δημιουργία προσβάσιμης ιστοσελίδας για τα άτομα με αναπηρία όρασης.
Για τις θέσεις στάθμευσης αναπηρικών αυτοκινήτων προτάθηκαν τα παρακάτω:
-Χρωματισμός θέσεων στάθμευσης με μπλε χρώμα όπως στην Πινακοθήκη.
-Όπου υπάρχουν μεγάλα πεζοδρόμια, οι θέσεις στάθμευσης να γίνονται στην αριστερή πλευρά του δρόμου (παραδόθηκε σχετική φωτογραφία).
-Ανακατασκευή των θέσεων στάθμευσης μπροστά απ΄το Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο και στην αρχή της οδού Ολύμπου απέναντι απ΄το Ωδείο Λάρισας.
-Να γίνουν θέσεις στάθμευσης: στη ΔΕΥΑΛ, στο Φρούριο (Άγιο Αχίλλειο), στο αρχαίο θέατρο (επί της Βενιζέλου) και στο Μύλο του Παππά.
-Η θέση στάθμευσης μπροστά στο κτίριο της αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής να μεταφερθεί στην απέναντι πλευρά της οδού Οικονόμου εξ Οικονόμων.
Όσον αφορά τις Δομές για τα ΑμεΑ, προτάθηκε η δημιουργία κι άλλου ΚΔΑΠμεΑ, καθώς και η δημιουργία Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας (Κ.Η.Φ.), Στεγών Ημερήσιας Φροντίδας (Σ.Υ.Δ.), καλύτερη οργάνωση της υπηρεσίας Μεταφοράς ΑμεΑ με το Λευκό Ταξί, η δημιουργία Ξενώνα βραχείας Φιλοξενίας ΑμεΑ και τέλος η δημιουργία Συμβουλευτικού Σταθμού για την πρώτη ενημέρωση όσων ξαφνικά αντιμετωπίζουν το φάσμα της αναπηρίας.
Οι κ. αντιδήμαρχοι άκουσαν με προσοχή τις προτάσεις μας και υποσχέθηκαν να κάνουν πράξη τα αιτήματά μας προς όφελος των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους.-
Σ.Π.