Κατασκευάζουν εργατικές κατοικίες στη Γιάννουλη χωρίς πρόσβαση για τα άτομα με αναπηρία
Του Στέφανου Πάικου, Αντιπροέδρου της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Θεσσαλίας
Ταυτόχρονα με την ανακοίνωση της επίσκεψης της κ. Φάνης Πάλλη Πετραλιά, υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, στη Λάρισα στις 17 Μαρτίου (τελικά ήλθε μόνον ο πρόεδρος του ΟΕΚ), με σκοπό την κλήρωση των εργατικών κατοικιών Γιάννουλης, πληροφορηθήκαμε και τα δυσάρεστα μαντάτα.
Κατασκευάζουν και θα παραδώσουν στους δικαιούχους, εργατικές κατοικίες στη Γιάννουλη, χωρίς να πληρούν τους όρους προσβασιμότητας για τα άτομα με αναπηρία. Θα κάνουν λέει προσβάσιμες μόνο εκείνες τις κατοικίες που θα κατοικηθούν από άτομα με αναπηρία. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στα Τρίκαλα, άρα αφορά τα άτομα με αναπηρία όλης της χώρας και το θέμα γίνεται ακόμη πιο σοβαρό κι επικίνδυνο.
Αλήθεια, ποιός «μεγαλοφυής εγκέφαλος» συνέλαβε τέτοια ιδέα;
Δεν σκέφτηκε ότι τα άτομα με αναπηρία εκτός από χρήστες κατοικιών μπορεί να είναι και φιλοξενούμενοι ή επισκέπτες;
Δεν σκέφτηκε ότι και σ΄αυτές τις κατοικίες θα ζήσουν εμποδιζόμενα άτομα (ηλικιωμένοι, έγκυες γυναίκες, μητέρες με μωρά, προσωρινά ανάπηροι);
Δεν σκέφτηκε ότι όλοι οι άνθρωποι, άρα και οι μελλοντικοί κάτοικοι αυτού του οικισμού, είναι εν δυνάμει ανάπηροι χωρίς πιστοποιητικά αρτιμέλειας εφόρου ζωής κι ως εκ τούτου, τι θα κάνουν αν αργότερα καταστούν ανάπηροι λόγω ατυχήματος ή αρρώστιας; Θα ψάχνουν για άλλο σπίτι;
Μήπως τελικά τέτοιες αποφάσεις εξυπηρετούν μόνο τους εργολάβους – κατασκευαστές, ώστε να απαλλαγούν απ΄το επιπλέον κόστος κατασκευής ραμπών και να αυξήσουν έτσι τα κέρδη τους;
Όπως και να έχει, είναι απαράδεκτο, είναι εγκληματικό, είναι παράνομο.
Ο Πανθεσσαλικός Σύλλογος Αναπήρων Πολιτών καθώς κι η Περιφερειακή Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία Θεσσαλίας με επιστολές τους, αμέσως ενημέρωσαν την υπουργό κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά και την Ε.Σ.Α.μεΑ.
Η ευθύνη πλέον ανήκει στη κ. υπουργό η οποία θα πρέπει να δράσει άμεσα και να βάλει ταφόπλακα στις πονηρές σκέψεις ορισμένων. Ελπίζουμε στη διευθέτηση του θέματος, διαφορετικά θα πρέπει όλοι μας να είμαστε έτοιμοι για δυναμικές κινητοποιήσεις.