Δραστηριότητες του ΠΑΝ.Σ.Α.Π. και της Π.ΟΜ.Α.μεΑ. Θεσσαλίας
Την Πέμπτη 24-1-2008 ο πρόεδρος του ΠΑΝ.Σ.Α.Π. Στέφανος Πάικος έλαβε μέρος ύστερα από πρόσκληση της Αναπτυξιακής Εταιρείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λάρισας (ΑΕΝΑΛ), στη διοργάνωση του 1ου Εργαστηρίου Δράση 8 με θέμα «Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης των Α.μεΑ.» στην αίθουσα ΑΕΝΑΛ επί της οδού Καρδίτσης 2, στην οποία διοργάνωση αναφέρθηκε στην παντελή σχεδόν έλλειψη δομών στη πόλη μας για την εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία.
Το διήμερο 26 και 27 Μαρτίου 2008 οι πρόεδροι του ΠΑΝ.Σ.Α.Π. και της Π.ΟΜ.Α.μεΑ. Θεσσαλίας, Στέφανος Πάικος και Ράλλης Τσιουλάκης αντίστοιχα, παρέστησαν στις εκδηλώσεις της Δ.Ε.Κ.Α. Τρικάλων στα πλαίσια της πρωτοβουλίας Equal. Τη πρώτη μέρα συμμετείχαν σε τηλεοπτική εκπομπή στο τοπικό κανάλι TV 10 με θέμα την προσβασιμότητα των Α.μεΑ όπου παρίστατο και οι Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Μιχάλης Ταμήλος, ο Διευθυντής της Δ.Ε.Κ.Α. Τρικάλων κ. Ιωάννης Σιακαβάρας και ο ταμίας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων «ΕΛΠΙΔΑ» Τρικάλων Φάνης Καραντσιούνης.
Τη δεύτερη μέρα παρέστησαν στην ημερίδα με θέμα «Εθνικές Πολιτικές Υποστήριξης των Α.μεΑ» στην οποία ως εισηγητές ο μεν Ράλλης Τσιουλάκης ανέπτυξε το θέμα «Κοινωνικός Αποκλεισμός των Α.μεΑ. και Απασσχόληση», ο δε Στέφανος Πάικος το θέμα «Προτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των Α.μεΑ.».
Ο πρόεδρος της Π.ΟΜ.Α.μεΑ. Θεσσαλίας κ. Ράλλης Τσιουλάκης στη προσπάθεια να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης των Α.μεΑ., διασφαλίζοντας ισότιμες ευκαιρίες γι’ αυτά και στον τομέα του τουρισμού και της αναψυχής και συμβάλλοντας στη γενική προσπάθεια ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην οποία δραστηριοποιείται, στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας – Ηπείρου 2007-20013, κατέθεσε υπόμνημα προς τον κ. Φ. Γκούπα Γ.Γ.Περιφ. Θεσσαλίας, ζητώντας τα παρακάτω:
Α) Εξέταση των παραλιών τουριστικού ενδιαφέροντος και των ξενοδοχείων όλων των τάξεων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και καταγραφή των προσβάσιμων παραλιών και προσβάσιμων ξενοδοχείων.
Β) Προβολή των αποτελεσμάτων της παραπάνω δράσης στους αναπηρικούς Οργανισμούς του εξωτερικού, μέσω προσβάσιμου έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού, με στόχο την ανάπτυξη του τουρισμού ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Στις 3 Απριλίου 2008 ο πρόεδρος του ΠΑΝ. Σ.Α.Π. κ. Στέφανος Πάικος παρευρέθη στην έκθεση αφίσας και φωτογραφίας που σχεδίασαν τα παιδιά του Θεραπευτηρίου Χρόνιων Παθήσεων του Αμπελώνα «ο Αριστεύς» και τα παιδιά του Κέντρου Προστασίας Α.μεΑ. «ο Αριστεύς» Γιάννουλης, που διοργάνωσε το TerraΝΕΟΝ. Η έκθεση έγινε στο Κέντρο Κινητικότητας Νέων TerraNEON (Ρούσβλετ 51-53).
Στις 7 Απριλίου 2008 ο πρόεδρος της Π.ΟΜ.Α.μεΑ. Θεσσαλίας κ. Ράλλης Τσιουλάκης συμμετείχε ως ομιλητής στην ημερίδα που διοργάνωσε στο Ξενοδοχείο Divani στη Λάρισα η Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (Ε.Ν.Α.Ε.) με θέμα «Τοπική Αυτοδιοίκηση: Ένα βήμα πιο κοντά στις ίσες ευκαιρίες», στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος για την εργασία και την κοινωνική συσστράτευση PROGRESS 2007-1013 και με στόχο τη διαμόρφωση πολιτικής για μια κοινωνία ίσων ευκαιριών χωρίς διακρίσεις σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
Στις 12 Μαΐου 2008 ο πρόεδρος του ΠΑΝ. Σ.Α.Π. κ. Στέφανος Πάικος συμμετείχε ως ομιλητής στην ημερίδα που διοργάνωσε η Αναπτυξιακή Εταιρεία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λάρισας (Α.Ε.Ν.Α.Λ. Α.Ε.) στην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου Λάρισας, με θέμα «Παρεμβάσεις- προτάσεις- πληροφόρηση για την ασφαλή προώθηση των ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό και κοινωνικό γίγνεσθαι».
Στις 12 Ιουνίου 2008 ο πρόεδρος του ΠΑΝ. Σ.Α.Π. κ. Στέφανος Πάικος συμμετείχε ως ομιλητής στην ημερίδα που διοργάνωσε η Ν.Ε.Λ.Ε. Λάρισας ο Σ.ΘΕ.Β. και το ΚΕΑ ΘΕΣΙΣ στο ξενοδοχείο DIVANI στη Λάρισα με θέμα: «Ενδιάμεσα αποτελέσματα του σχεδίου – προοπτικές περαιτέρω στήριξης των ωφελουμένων από το πρόγραμμα».
Στην τοποθέτησή του ο κ. Στέφανος Πάικος τόνισε ότι «οι αιτίες που αποκλείονται τα άτομα με αναπηρία από την αγορά εργασίας είναι η έλλειψη εκπαίδευσης των Α.μεΑ., η έλλειψη προσβασιμότητας κι ο κοινωνικός ρατσισμός».
Στις 19 Ιουνίου 2008 ο πρόεδρος του ΠΑΝ. Σ.Α.Π. κ. Στέφανος Πάικος έλαβε μέρος στην ημερίδα που διοργάνωσε η Θ.Ε.Ψ.Υ.Π.Α. στο ξενοδοχείο Imperial στη Λάρισα με θέμα: «ισότητα και εταιρική κοινωνική ευθύνη».
Στις 23 Ιουνίου 2008 ο πρόεδρος του ΠΑΝ. Σ.Α.Π. κ. Στέφανος Πάικος συμμετείχε ως ομιλητής στην ημερίδα που διοργάνωσε η ΔΕΤΠΟΛ στο θέατρο του Μύλου, στα πλαίσια της Κ.Π. Equal και της συμμετοχής στο Δίκτυο Ήφαιστος, με θέμα: «ισότητα στην εργασία».
Στη 01 Ιουλίου 2008 ο πρόεδρος του ΠΑΝ. Σ.Α.Π. κ. Στέφανος Πάικος συμμετείχε ως ομιλητής στην ημερίδα που διοργάνωσε η Θ.Ε.Ψ.Υ.Π.Α. στα Φάρσαλα με θέμα: «φθάσε όπου δεν μπορείς», που σκοπό είχε την άρση της περιθωριοποίησης, του κοινωνικού αποκλεισμού και του στιγματισμού των ατόμων με ψυχικές μειονεξίες.