Χορηγείται το επίδομα θέρμανσης
Μετά από συντονισμένες προσπάθειες της Ε.Σ.Α.μεΑ. ικανοποιήθηκε το πάγιο αίτημα που αφορά στη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης στα άτομα με αναπηρία της χώρας.
Το αίτημα αυτό είχε τεθεί από το 2005 έως και σήμερα στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και ο αρμόδιος υπουργός κ. Αλογοσκούφης είχε παραδεχτεί το δίκαιο αυτού του αιτήματος και είχε δεσμευτεί για την ικανοποίησή του, εκδίδοντας και σχετικό Δελτίο Τύπου. Με έκπληξη όμως η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία πληροφορήθηκε ότι στην τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2009 για χορήγηση επιδόματος θέρμανσης σε μακροχρόνια άνεργους και σε χαμηλοσυνταξιούχους δεν συμπεριλαμβάνονταν τα άτομα με αναπηρία. Δρώντας άμεσα, την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2009 κατέθεσε επείγουσα επιστολή προς τον υπουργό κ. Ι. Παπαθανασίου, με την οποία γνωστοποιούσε ότι αν δεν γίνονταν οι δέουσες ενέργειες προς θετική κατεύθυνση για την συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία στη σχετική τροπολογία, η Ε.Σ.Α.μεΑ. θα προχωρούσε σε παράσταση-διαμαρτυρίας έξω απ΄ το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.
Μετά από μαραθώνιες διαβουλεύσεις, το Υπουργείο συμπεριέλαβε και τα άτομα με αναπηρία στους δικαιούχους.
Για την πλήρη ενημέρωσή σας το πλήρες κείμενο αυτής της τροπολογίας έχει ως εξής:
«Χορηγείται έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση
Α) στους κατά την 22η Ιανουαρίου 2009, πάσης φύσεως συνταξιούχους στους οποίους καταβάλλεται Ε.Κ.Α.Σ.,
Β) στους συνταξιούχους του Ο.Γ.Α.,
Γ) στα άτομα με χρόνια ανεπάρκεια τελικού σταδίου που λαμβάνουν διατροφικό επίδομα,
Δ) στα άτομα με αναπηρία έμμεσα ασφαλισμένα ή ανασφάλιστα εφόσον λαμβάνουν τα προνοιακά επιδόματα της με αριθ. 637311/22-5-2008 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄931/21-5-2008) των Υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης),
Ε) καθώς και τους εγγεγραμμένους στα μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ. ανέργους, …».
Το επίδομα αυτό ανέρχεται στα 200 ευρώ για τη Βόρεια Ελλάδα (αφορά και στο Ν. Λάρισας), σε 150 ευρώ για τη Στερεά Ελλάδα και σε 100 ευρώ για τα νησιά.
Στις 9-3-2009 η Ε.Σ.Α.μεΑ., με επιστολή της προς τον υφυπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Ν. Λέγκα, αιτείται τη συμπερίληψη – τροποποίηση του άρθρου 90 του Ν. 3746/2009 για να καταστεί δικαιότερη η χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης στα άτομα με αναπηρία. Συγκεκριμένα «κρίνεται απαραίτητη η χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης σε όλα τα άτομα με αναπηρία που λαμβάνουν το προνοιακό επίδομα, ανεξαρτήτως εισοδηματικών κριτηρίων, καθώς και σε όλα τα άτομα με αναπηρία που είναι έμμεσα ασφαλισμένοι ή συνταξιούχοι με αναπηρία και λαμβάνουν κάθε μορφής επιδόματα (εξωϊδρυματικό επίδομα αναπηρίας ή επίδομα απολύτου αναπηρίας) ανεξαρτήτως εάν είναι δικαιούχοι του Ε.Κ.Α.Σ.»
Αναμένουμε την ικανοποίηση και του ανωτέρω αιτήματός μας απ΄ το Υπουργείο και θα σας ενημερώσουμε σχετικά.-
Σ.Π.