Παράπλευρες απώλειες για τα άτομα με αναπηρία από τις δραστηριότητες της Μονής Βατοπαιδίου και Μονής Διονυσίου του Αγίου Όρους
Απώλεια 1η
Μονή Βατοπαιδίου
Απ ΄την Εθνική Ομοσπονδία Κινητικά Αναπήρων (Ε.Ο.Κ.Α.) λάβαμε στις 17-9-2008 το παρακάτω Δελτίο Τύπο:
«Σε συνάντηση που είχαμε ως Ε.Ο.Κ.Α. στις 18/06-2007 με τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Δ. Αβραμόπουλο, λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι το κτίριο που βρίσκεται στο Ολυμπιακό χωριό και προοριζόταν για τις ανάγκες του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και την πιθανή μεταστέγασή του, θα δινόταν τελικά για τη δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου αποκατάστασης αναπήρων.
Με λύπη μας διαπιστώσαμε ότι το συγκεκριμένο κτίριο δόθηκε στη Μονή Βατοπαιδίου η οποία μεταπωλώντας το κέρδισε 6.000.000,00 ευρώ!
Θεωρούμε απαράδεκτο όταν στην Ελλάδα νεαρά παιδιά μετά από ένα τροχαίο ατύχημα προσπαθούν να βρουν μια θέση για σωματική αποκατάσταση στο απαρχαιωμένο από την εποχή της βασίλισσας Φρειδερίκης, Εθνικό Ίδρυμα Αποκατάστασης Αναπήρων ή να μεταναστεύουν για το λόγο αυτό στο εξωτερικό, Μονές να επιδίδονται σε αγοραπωλησίες με την ανοχή της πολιτείας, στερώντας από τα παιδιά αυτά το δικαίωμα στη ζωή και την επανένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο, ως ενεργοί πολίτες.
Η ανοχή μας έχει φτάσει πια στο όριο όταν μάλιστα τα περισσότερα από τα κονδύλια των ειδικών λογαριασμών του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του κρατικού λαχείου δίνονται επίσης στην εκκλησία και όχι στους αναπηρικούς φορείς που παράγουν κοινωνικό έργο ή στην παροχή υπηρεσιών για τους αναπήρους που είναι το 10% του ελληνικού πληθυσμού.
Καλούμε την ηγεσία της Εκκλησίας και όλες τις πλούσιες Μονές να ανταποκριθούν επιτέλους στα όσα επιτάσσει η Ορθοδοξία και να προβούν στο κοινωνικό τους έργο, δίνοντας στους αναπήρους και ΟΧΙ στερώντας από αυτούς».
Οποιοδήποτε σχόλιο από μας, περιττεύει!!!
Απώλεια 2η
Μονή Διονυσίου
Ο πρόεδρος της Ε.Σ.Α.μεΑ. κ. Ι. Βαρδακαστάνη με επιστολή του: «ζητάει την προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού της χώρας κ. Κ. Καραμανλή, για να μην επιτραπεί, στο βωμό των καταχρηστικών και παράνομων αξιώσεων της Μονής Διονυσίου, η κατεδάφιση Κατασκηνώσεων Ατόμων με Αναπηρία στη Μεταμόρφωση Χαλκιδικής που επί δεκαετίες τώρα υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υγείας φιλοξενούν πάνω από 1000 παιδιά και νέους με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες από την Μακεδονία και Θράκη. Οι αδηφάγες διεκδικήσεις των Μονών του Αγίου όρους επί εδαφικών εκτάσεων, με όρους οι οποίοι καταδικάζονται καθημερινά από την ελληνική κοινωνία, θέτουν σε κίνδυνο, όχι μόνο το σημαντικό κοινωνικό έργο που έχει συντελεστεί για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην τοπική κοινωνία της Μεταμόρφωσης και κατ’ επέκταση στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, αλλά και την εργασία εκατοντάδων ατόμων που στελεχώνουν τις υπηρεσίες της κατασκήνωσης».
Σεβαστοί μας καλόγεροι, έστω και την τελευταία στιγμή, περιμένουμε τη συμπαράστασή σας που για τόσα χρόνια δεν δείξατε προς το πολύτιμο αυτό κοινωνικό έργο που επιτελούν οι κατασκηνώσεις αυτές. Ποτέ δεν είναι αργά.