Ενημέρωση για τη συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ. στην ομάδα Εργασίας για τη λειτουργικότητα
Με δελτίο τύπου η Ε.Σ.Α.μεΑ. μας ενημερώνει ότι, από το 2006, οπότε και ήρθε στη δημόσια συζήτηση το θέμα της «λειτουργικότητας» των ατόμων με αναπηρία ως κριτήριο αξιολόγησης του βαθμού αναπηρίας τους, η Ε.Σ.Α.μεΑ. κράτησε και συνεχίζει να κρατά καθαρή και κρυστάλλινη θέση η λειτουργικότητα αποτελεί μια διφορούμενη και αμφισβητούμενη έννοια που στην Ελλάδα δεν μπορούσε και δεν μπορεί να έχει εφαρμογή, δεδομένου ότι δεν υπάρχει αξιόπιστη εφαρμογή σε καμιά χώρα της ΕΕ.
Το 2017 μάλιστα, όπου η ενσωμάτωση της λειτουργικότητας αποτέλεσε απαίτηση των δανειστών, η Ε.Σ.Α.μεΑ διεμήνυσε σε όλους τους τόνους τόσο στην πολιτική ηγεσία της χώρας όσο και στην τρόικα ότι δεν θα επέτρεπε να περάσει, όπως και έπραξε.
Το ίδιο και το 2018, η Ε.Σ.Α.μεΑ με συντονισμένες ενέργειες κατάφερε και πάλι να αποτρέψει την ενσωμάτωση της λειτουργικότητας στο σύστημα αξιολόγησης, δηλώνοντας: Η απαίτηση των δανειστών της χώρας για την εισαγωγή της λειτουργικότητας στην πιστοποίηση της αναπηρία είναι παράλογη, αδικαιολόγητη και εχθρική.
Κατά τον ίδιο τρόπο και το 2020 η Ε.Σ.Α.μεΑ συμμετέχει στη Διεπιστημονική Ομάδα Εργασίας που συζητά ξανά τη λειτουργικότητα, με στόχο να υπερασπίσει τα δικαιώματα και τις θέσεις του αναπηρικού κινήματος. Απόδειξη του αυξημένου ενδιαφέροντος για αυ το το θέμα είναι ότι στην νε λόγω επιτροπή συμμετέχει ο γενικός γραμματέας της Συνομοσπονδίας. Η Ε.Σ.Α.μεΑ. και οι οργανώσεις μέλη της έχουν αποδείξει ότι στέκονται αταλάντευτα στους αγώνες όλων των τελευταίων δεκαετιών δίπλα στα άτομα με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και στις οικογένειές τους, είτε με διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες, είτε με υπομνήματα και επιστολές, είτε συμμετέχοντας σε αρμόδιες επιτροπές, είτε με ομιλίες και παρεμβάσεις στη Βουλή και σε μεγάλα for a. Η Ε.Σ.Α.μεΑ. δεν αφήνει καμία ευκαιρία υπεράσπισης των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους να πάει χαμένη, αντίθετα υπερασπίζεται τις θέσεις της από κάθε μετερίζι. Το σύνθημα «Τίποτα για Εμάς χωρίς Εμάς» δεν είναι μόνο λόγια, αλλά έχει καθημερινή πρακτική εφαρμογή.
Με αυτό το τρόπο η Ε.Σ.Α.μεΑ. κατάφερε μέσα στα χρόνια της κρίσης, όπου καταποντίστηκαν μισθοί, συντάξεις, δικαιώματα, τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, όχι μόνο να μη δουν περικοπές στα επιδόματά τους, αλλά τα πρώτα δύο χρόνια να πάρουν και τις προγραμματισμένες αυξήσεις πριν την κρίση. Όταν η κυβέρνηση της χώρας κήρυξε την έξοδο από τα μνημόνια, άμεσα η Ε.Σ.Α.μεΑ. κινητοποιήθηκε ζητώντας αυξήσεις και συνεχίζει να τα κάνει.
Η Ε.Σ.Α.μεΑ. και οι οργανώσεις του αναπηρικού κινήματος, όλη τη μνημονική δεκαετία, αγωνίστηκαν ακατάπαυστα για να θεσπιστεί και να λειτουργήσει στη χώρα ένα αξιόπιστο, αντικειμενικά και κοινωνικά δίκαιο σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης της αναπηρίας. Έχουμε μακρύ δρόμο ακόμα για να το πετύχουμε αυτό…
Σ.Π.