Επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών για την δωρεάν διέλευση των ΑμεΑ στα διόδια
Επιστολή για το θέμα των διοδίων και της δωρεάν διέλευσης των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις από τους αυτοκινητόδρομους της χώρας απέστειλε η ΕΣΑμεΑ στον υπουργό Μεταφορών.
Όπως έχει ανακοινωθεί, από τις 11 Μαΐου αλλάζει ο τρόπος δωρεών διέλευσης των ατόμων με αναπηρία από τα διόδια που διαχειρίζεται η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός και η διέλευση θα γίνεται αποκλειστικά με την επίδειξη της ηλεκτρονικής κάρτας ΑμεΑ που εκδίδεται από τις συγκεκριμένες οδούς.
Η εν λόγω ανακοίνωση έχει επιφέρει αναστάτωση στα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις που είναι χρήστες των σταθμών διοδίων των συγκεκριμένων αυτοκινητόδρομων λόγω της δυσκολίας τους να προβούν στις απαιτούμενες διαδικασίες για να προμηθευτούν τη συγκεκριμένη κάρτα εν μέσω κορωνοϊού.
Ως εκ τούτου η ΕΣΑμεΑ ζητά να μην ισχύσει η εν λόγω χρονική προθεσμία και να δοθεί τρίμηνη παράταση για την εφαρμογή αυτής της οδηγίας, μέχρι να ομαλοποιηθεί λίγο η κατάσταση με την πανδημία. Ήδη δόθηκε παράτησε ως τις 31 Αυγούστου 2020.
Με αφορμή αυτό το γεγονός, η ΕΣΑμεΑ επισημαίνει την πάγια θέση της, ώστε να δοθεί θεσμική λύση στην προβληματική έως και σήμερα εφαρμογή του μέτρου της απαλλαγής των αναπηρικών αυτοκινήτων από τα διόδια της χώρας, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας χωρίς εξαιρέσεις.
Είναι επιτακτική ανάγκη να υπογραφεί διάταξη νόμου με την οποία θα επιτρέπεται η ελεύθερη διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων από τα διόδια, με τρόπο ενιαίο και κοινά αποδεκτό από τις εταιρείες εκμετάλλευσης και διαχείρισης όλων των αυτοκινητόδρομων της χώρας. (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός, Ε65, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομους Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Μωρέας, Αττική Οδός, Γέφυρα Α.Ε., Εγνατία Οδός κ.λ.π.) λαμβάνοντας υπόψη ότι τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις αναγκάζονται να χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά ιδιωτικά αυτοκίνητα για τις μεταφορές τους, λόγω της απουσίας προσβάσιμου μεταφορικού δικτύου στην πλειοψηφία των ελληνικών πόλεων.
Αυτό κρίνεται απαραίτητο, λόγω του ότι θα συμπληρώσει τα κενά του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, τα οποία επικαλείται κατά καιρούς η κάθε ιδιωτική εταιρεία εκμετάλλευσης διοδίων και εκδίδει ηλεκτρονική κάρτα, η οποία ισχύει μόνο για τα διόδια που ανήκουν στη διαχείρισή της, δημιουργώντας σύγχυση και πρόσθεση ταλαιπωρίας στους δικαιούχους αυτής.
Αν παρά ταύτα κάποιο άτομο με αναπηρία επιθυμεί να εκδώσει την Ηλεκτρονική Κάρτα ΑμεΑ που ανακοίνωσαν οι Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός μπορούν να μπουν στην παρακάτω ιστοσελίδα και να πληροφορηθούν σχετικά:
https://www.fastpass.gr/index.php/amea/)%20EN%20(https:/www.fastpass.gr/index.php/amea-2/)
Σ.Π